10 Eylül 2005

Motosiklet Idman Rehberi: Bolum 3

EGZERSiZ 02: ÇABUK DURUŞ, DÜZ

Amaç:
Bu egzersizi uygulamak yolunuza aniden bir şey çıktığında durma becerinizi geliştirecektir.

Talimat:
İkinci viteste ilk işarete yaklaşın, işareti geçmekteyken vites düşürüp frenlemeye başlayın. İkinci işaretten önce durmaya çalışın. Bunu önce 15 km/h saatte sonra 22 km/h saatte ve en son 30 km/h saatte deneyin. 30 km/h saat hızı geçmeyin.

Çevirenin notu: 15, 22, 30 gibi rakamlar 10,15 ve 20 mph (saatte mil) hızın çevirisidir. Siz isterseniz 15 20 25 30 yapın.. Önemli olan 30 km/h saat hızı geçmemek.



Dikkat edeceğiniz noktalar:
  • Gözleriniz ve kafanız hep ileri baksın.

  • Dururken debriyaj kolunu çekin, birinci vitese düşün ve iki frene aynı anda, önce yavaş, ama gittikçe daha güçlü basın. Debriyaj kolunu bırakmayın.

  • Gidonu düz tutun.

  • Tamamen durana kadar frenleri bırakmayın.

  • İkinci işaretten önce durmaya çalışın.

  • Durunca sol ayak yere önce inmeli ve birinci viteste duruyor olmalısınız.

Eğer...
...ikinci işareti kaçırıyorsanız yavaşlamaya ve frenlemeye daha önce başlayın.
...motosiklet yana doğru kayıyorsa, motorun üstünde düz oturun, gidonu döndürmeyin ve düm düz ileri bakın. NOT: Arka freni kitlemek, eğer motosiklet dümdüz gidiyorsa, problem değildir.
Çevirenin notu: Kalın yazılmış yerlere dikkat! Ön freni kitlerseniz düşersiniz, düz gitmiyorsaniz motorunuzun arkası size doğru dönerek kaymaya başlar, sakın arka freni bırakmayın, motoru yatırın!
...motosikletin motoru ön freni sıkarken bağırıyorsa, frenlemeden önce gazı kapatın. Ön freni sıkarken gaz vermekten kaçının. Ön freni sadece parmaklarınızla sıkın.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home