10 Eylül 2005

Motosiklet Idman Rehberi: Bolum 10

EGZERSIZ 09: DÖNEMEÇTE ÇABUK DURMA
Amaç
Bu çalışma dönüş yaparken önünüze aniden çıkabilecek bir engel karşısında çabuk durmanıza yardımcı olacaktır.

Talimat
A çizgisinin dışına gidin. 1 numaralı işareti karşınıza alacak şekilde 25-30 km/s hıza ulaşın. 1 numaralı işarete gelince 1-2-3 işaretlerini takip edecek bir eğri içinde dönmeye başlayın. Ön tekeriniz 2. işareti geçince frenlemeye başlayın. 3 numaralı işaretten önce durmaya çalışın.
Bu çalışmayı önce 25 km/s hızla, ardından 30 km/s hızla tekrarlayın. 30 km/s süratin üzerine çıkmayın.


Dikkat edeceğiniz noktalar:
  • Başınızı ve gözlerinizi düz tutun, gitmek istediğiniz yöne bakın.
  • Motosikleti doğrultun, ardından her iki freni birden kullanarak olabildiğince çabuk durmaya çalışın.
  • Tamamıyle duruncaya kadar ayaklarınızı peglerin üstünde tutun.
  • Durduğunuz anda, önce sol ayağınız yere değmeli ve ilk 1. viteste olmalısınız.
  • Tekerleri kaydırmayın.



Eğer..
..son işareti ıskalıyorsanız, motosikleti doğrulttuktan sonra frenlere daha fazla basınç uygulayın.
..motosiklet düşecek gibi oluyorsa, önce motosikleti doğrultup ardından frenleri sıktığınıza emin olun. Gidonun düz durduğuna emin olun.
..arka teker kayarsa, arka frene daha az basınç uygulayın ve motosikletin doğrulduğuna emin olun.

Motosiklet Idman Rehberi: Bolum 9

EGZERSIZ 08: ZIKZAKLAR Amaç
Bu çalışma trafikte seri şerit geçişleri yapmanıza yardımcı olacaktır.


Çalışma 1:
10 mt Zikzak
Park alanının başından ya da ilk işaretten başlayın. İlk işaretin sağından, ikincisinin solundan, üçüncüsünün sağından geçecek şekilde zikzalar çizerek devam edin.



Çalışma 2:
5 mt Zikzak
İlk çalışmaya benzer şekilde bir işaretin sağından, diğerinin solundan geçecek şekilde zikzaklar çizin.



Dikkat Edeceğiniz Noktalar:
  • Başınız ve gözleriniz düz olmalı.
  • Dönüşleri kontra-gidon tekniğiyle yapın (sağa dönüş için sağ gidonu, sola dönüş için sol gidonu hafifçe ileri iterek).
  • Siz de motosikletle birlikte yatın (gövdeniz seleye dik olmalı
  • Hızınız sabit tutun


Eğer..
..zikzaklar sırasında işaretlerden çok uzaklaşıyorsanız, son işareti hizaladıktan sonra yatış açısını azaltın, elcikleri daha az itin.
..işaretlere çarpıyorsanız, son işareti hizaladıktan sonra yatış açısını hafifçe artırın, elcikleri daha çok itin.

Motosiklet Idman Rehberi: Bolum 8

EGZERSIZ 07: ENGEL ASMA (KIVIRMACA)
Amaç

Bu çalışma olası bir tehlikeden "kıvırarak" kurtulmanıza yardımcı olacaktır.


Talimat
İlk işaret çiftine yaklaşın; bu sirada hızınız 25-30 km/s olmalı. Çalışmaya başlamadan önce hangi taraftan gideceğinize karar vermiş olun.Ön tekeriniz ilk işaret çiftini geçer geçmez, sağa ya da sola "kıvırın".A ya da B çizgisini aşmamaya dikkat ederek, diğer işaret çiftini dış tarafından geçin.Durmadan, sabit hızda çalışmayı tekrarlayın.












Dikkat Edeceğiniz Noktalar
  • Sağa kıvırmak için, sağ elciği itin. Engeli aştıktan sonra, düz devam etmek için sol elciği itin.
  • Hangi yöne gitmek istiyorsanız, o yöndeki elciği itin (sağ tarafa kıvırmak için sağ elcik, sol tarafa kıvırmak için sol elcik).
  • Asla kıvırırken fren yapmayın.

Eğer..

..kıvırma manavrasını düzgün bir şekilde tamamlayamiyorsanız, engeli aşıncaya kadar elciğe baskı yaptığınıza emin olun. Gitmek istediğiniz yere bakın.

Motosiklet Idman Rehberi: Bolum 7

EGZERSiZ 06: SERT DÖNÜŞLER

Amaç:

Bu dönüşleri çalışmak kırmızı ışıklarda ve ya dur levhalarında, park yerlerinden çıkarken ve ya dar sokaklara girerken sert dönüşler yapmanıza yardımcı olacaktır.

Dönüş 1:
Park alanı boyunca düz gidin, 15 km/h hıza kadar çıkın. Dönüşe başlatan işarete gelmeden hemen önce yavaşlayıp hızınızı sert dönüşe göre ayarlayın. Çizgiye ulaşırken sola veya sağa sert dönüşünüzü yapın. Dönüşünüzü “A” çizgisine olabildiğince yakın ama ona dokunmadan bitirin. Dönüşten çıkarken hafifçe hızlanmayı unutmayın.



Dönüş 2:
Çizgide başlayın. Başladığınız noktada sert bir dönüş yapın. A çizgisine dokunmadan, ama olabildiğince yakın dönüşünüzü tamamlayın.



Dikkat edeceğiniz noktalar:

  • Kafanızı ve gözlerinizi yukarda tutun, dönüşün sonuna, gitmek istediğiniz yöne bakın.
  • Gidonu çevirin ve dönüş yönüne motosikleti yatırın.
  • Dönerken yarım debriyajı kullanın.
  • Dönüşten çıkarken hafifçe hızlanın.
  • Arka frenin üzerini kapatın ve dönüşten hemen önce hız kesmek için kullanın.
  • Sola ve sağa dönüşleri çalışın.

Eğer...
...dönüşü almanız gerekenden geniş veya dar alıyorsanız, çıkış noktasına bakın, aşağı bakmayın.
...dönüşe nerede başlayacağınızı bilmiyorsanız, dönüşe ön teker başlama işaretini geçer geçmez başlayın. Dönerken kafanızı çevirip çıkış noktasına bakın, aşağı bakmayın.
...motosiklet sallanıyor veya viraj içine düşüyorsa, sabit hız ve ya hafif ivmelenmeye konsantre olun.

Motosiklet Idman Rehberi: Bolum 6

EGZERSiZ 05: DAHA HIZLI DÖNÜŞLER

Talimat:
15-22 km/h hıza ulaşabileceğiniz kadar uzak bir mesafeden birinci işarete dönük başlayın. A çizgisinin en sonuna tam gelmeden önce iki freni de kullanarak hız kesin. 1 numaralı işarette dönüşe başlarken yolun sonuna bakın ve hafifçe gaz verin. İki yöne dönüşü de çalışın.



Dikkat edeceğiniz noktalar:
  • Dönüşün sonuna, gitmek istediğiniz yöne bakın.
  • 15-22 km/h hızla başlayın. motosikletle beraber siz de yatın.
  • Dönüşten önce iki freni de kullanarak yavaşlayın.
  • Dönüş süresince hızınızı çok az arttırın.

Eğer...
...dönüşü almanız gerekenden geniş alıyorsanız, çıkış noktasına bakın. Dönüş yönündeki elinizle gidona daha çok basınç uygulayın.
...dönüşü almanız gerekenden daha dar alıyorsanız, çıkış noktasına bakın, aşağı bakmayın. Hafifçe gaz verin.
...dönüşten geniş çıkıp ovali daireye çeviriyorsanız, dönüşe girmeden yavaşlayın, çıkış noktasına bakın. Dönüş yönündeki elinizle gidona daha çok basınç uygulayın, ve hafifçe gaz verin.